De samenstellingen van de leerlingenpopulatie zijn heel divers in de Brusselse scholen. Leerkrachten binnen één schoolteam denken soms heel anders over hoe ze daarmee moeten omgaan. Om een gedragen, schoolspecifiek talenbeleid op te zetten, vertrek je van hoe het schoolteam omgaat met meertaligheid. De inzichten, overtuigingen en attitudes van het schoolteam vormen het uitgangspunt om als school een aanpak uit te werken.
Maak een schoolprofiel
© VGC - fotograaf Raisa Vandamme
Maak een schoolprofiel
Hoe staat je team tegenover de talige diversiteit op school? Maak een schoolprofiel.
Omgaan met meertaligheid: aanpak
Omgaan met meertaligheid: aanpak
Omgaan met talige diversiteit op school. Welke categorieën zijn er?
Activiteiten
© VGC - fotograaf Julie Landrieu
Activiteiten
De categorieën in de praktijk in de klas en op school.
Brusselse praktijkvoorbeelden
© VGC
Brusselse praktijkvoorbeelden
Zo doen zij het: voorbeelden uit Brusselse scholen.