3. Aan de slag!

De samenstellingen van de leerlingenpopulatie zijn heel divers in de Brusselse scholen. Leerkrachten binnen één schoolteam denken soms heel anders over hoe ze daarmee moeten omgaan. Om een gedragen, schoolspecifiek talenbeleid op te zetten, vertrek je van hoe het schoolteam omgaat met meertaligheid. De inzichten, overtuigingen en attitudes van het schoolteam vormen het uitgangspunt om als school een aanpak uit te werken.

Maak een schoolprofiel
© VGC - fotograaf Raisa Vandamme

Maak een schoolprofiel

Hoe staat je team tegenover de talige diversiteit op school? Maak een schoolprofiel.
Omgaan met meertaligheid: aanpak
Categorieën omgaan met meertaligheid

Omgaan met meertaligheid: aanpak

Omgaan met talige diversiteit op school. Welke categorieën zijn er?
Activiteiten
© VGC - fotograaf Julie Landrieu

Activiteiten

De categorieën in de praktijk in de klas en op school.
Brusselse praktijkvoorbeelden
Brussel Vol Taal - logo
© VGC

Brusselse praktijkvoorbeelden

Zo doen zij het: voorbeelden uit Brusselse scholen.